top of page
  • תמונת הסופר/תMay B

הבחינה – חלק שלישי

קודם כל בלי פאניקה!!! המקסימום שיקרה זה שתשלמו שוב 600$ (ותתפדחו מול הקולגות).

יום הבחינה הוא יום מתיש ומלחיץ (וכשהוא נגמר שעה וחצי אחרי סיום הבחינה על המטוס, אז בכלל… בחיים לא עברתי בידוק בטחוני כ"כ מהר…)

את הבחינה כיום עושים במחשב שזה ללא ספק שיפור אדיר לעומת ימי העט ונייר (שטעות אחת במילוי הטופס יכלה לגמור את הבחינה). מצד שני יש גם חסרונות בבחינה במחשב ותכף נכנס לזה.

הרשמה: לבחינה נרשמים באתר חברת PEARSON VUE. אם יש לכם מגבלה כלשהי מבחינת תאריכי בחינה, כדאי להירשם לפחות חודש מראש ואפילו יותר. אני נרשמתי בדיוק חודש מראש והתאריך היחיד שהיה פנוי היה ביום הטיסה, לחץ מיותר…

משרדי החברה נמצאים במשרדי בסר בר"ג. החברה היא חברה אמריקאית של מרכזי בחינות, עושים בה את הבחינות של ISC2, איגוד הכירורגיה האמריקאי, GMAT, CISCO, רואי חשבון ועוד. הם לוקחים את עצמם ברצינות. מאוד ברצינות…

בכניסה אתם מתחילים "שרשרת חיול": תתבקשו להזדהות באמצעי זיהוי ובטופס ההרשמה, להירשם באמצעי ביומטרי (קורא כף יד) ולהסיר כל דבר שלא יראה להם – דהיינו תכשיטים, שעונים, משקפי שמש… אצלי הם דרשו את הסרת טבעת הנישואין שלי ושרשרת. בשלב זה תקבלו מפתח ללוקר אישי בו תשאירו את חפציכם. חשוב לציין שכבר בכניסה ל"שרשרת החיול" השימוש בניידים אסור. הם מחייבים כיבוי המכשיר. (והם בודקים את זה).

עוד נקודה – מותר (ורצוי!) להביא שתיה ואוכל לבחינה. תעשו הפסקות, אין דרך אחרת לעבור את זה. מה שאני לא ידעתי (ובטוח עלה לי בכמה שאלות) זה שאין עמדת קפה. אם אתם רוצים קפה – תביאו תרמוס מהבית. בהפסקות אסור לפתוח את הלוקר משאירים את השתיה / אוכל בשקית מעל הלוקרים. אין אפשרות להכניס אוכל / שתייה לכיתת הבחינה.

שימו לב – מידי פעם הם משנים את ההנחיות לגבי מילון אז אם אתה צריכים תבדקו מראש איזה מילון מאושר לשימוש.

ועכשיו לנשום עמוק, נכנסים לחדר הבחינה…

קודם כל חדר הבחינה כולל משהו כמו 10-15 עמדות. המשגיחה יושבת ב"חדר הפיקוד" המופרד בזכוכית וצופה על הנבחנים.

בכניסה לבחינה תקבלו בלוק כתיבה, אמצעי כתיבה ואטמי אזניים.

הבחינה עצמה די נוחה לביצוע על המחשב. כיום כבר אין אפשרות לסמן בFLAG שאלות שתרצו לחזור אליהן אח"כ – נגעת נסעת אל תרוצו!

אני יודעת שיש שלל עצות איך לתזמן את הבחינה. כמה זמן להקדיש לכל שאלה, ואיך לתרגל את הדברים (כאן המקום שוב להפנות לבלוג של דודו ברודה).

אישית השיטה שהתאימה לי היא פשוט לרוץ קדימה. לעבור על כל ה250 שאלות, לסמן בדגל את השאלות שאני לא ממש בטוחה לגביהן (או שאין לי מושג ירוק…) ובסוף הבחינה לעבור על המסומנות שוב. בכל מקרה אני מאוד ממליצה לסמן תשובה בכל שאלה, גם אם מדובר בניחוש. קודם כל במרבית השאלות תוכלו לצמצם לפחות חלק מהתשובות וגם אם לא, יש לך 25% סיכוי לתשובה נכונה, זה עדיף מכלום.

מזכירה שבשונה מבעבר אין חזרה אחורה, אז תקראו פעמיים ושלוש שאלות…

ומה אחרי הבחינה:

אז יצאתם, והעברתם את טביעת כף היד בחדר הבקרה, והגעתם לקבלה ושוב העברתם את כף היד בקורא, ואתם כבר מתים לדעת אם עברתם או לא. אחרי שתרוקנו את הלוקר (כן כן, מושכים אתכם…) תקבלו דף מודפס. בשלב הזה הלב דופק וקשה לפענח את המילים… תכלס אם אתם במבט ראשוני לא רואים מספרים כנראה שהכל בסדר… ציון ניתן רק למי שלא עבר את הבחינה.

אז עברתם את הבחינה, עוד כמה שעות תקבלו את המייל הרשמי… לכו לנוח, תתאוששו, במאמר הבא אסביר קצת על תהליך הEndorsement…

54 צפיות0 תגובות
bottom of page