top of page
  • תמונת הסופר/תMay B

ENDORSEMENT חלק רביעי

עברתם את בחינת הCISSP (או כל בחינה אחרת של (ISC)2 ) מזל טוב! You slayed the DRAGON עכשיו מה?

עם סיום הבחינה במרכז הבחינות של Pearson Vue תקבלו מכתב מודפס שמצהיר כי עברתם את הבחינה וכי כעת עליכם לעבור את תהליך הEndorsement על מנת להיות מוגדרים כCISSP.

ראשית מילת אזהרה – אמנם עברתם את הבחינה, אולם בשלב זה אתם לא CISSP וחשוב כי לא תציגו את עצמכם ככאלו (לדוגמא בקו"ח או בעמוד הLinkedIN). מותר לכתוב שעברתם את הבחינה, אבל המעמד הרשמי כCISSP יינתן לכם רק לאחר השלמת תהליך הEndorsement. במידה ותכתבו שאתם CISSP טרם השלמתם את תהליך הEndorsement – זה יכול להוות עילה עבור (ISC)2 לפסול אתכם מלקבל את התעודה!

מהות התהליך הוא לאמת כי למועמד אכן יש את הניסיון הנדרש על מנת לקבל מעמד של CISSP. התנאים לאישור כCISSP דורשים אימות כי למועמד יש לכל הפחות 5 שנות ניסיון רצוף בלפחות 2 מתוך 8 הדומיינים של הבחינה. במידה ולמועמד יש תואר ראשון (כלשהו) הדרישה היא ל4 שנות ניסיון.

ניתן להשוות את תהליך הEndorsement לתהליך האימות של תעודות דיגיטליות. אתם רוצים להוכיח את הניסיון שלכם – (ISC)2 לא מכירים אתכם, אבל הם מכירים מוסמכים אחרים שלהם. מוסמך אחר במעמד תקין (כלומר כזה שיש לו CPE ושילם את דמי החברות שלו) מכיר אתכם ומעיד על הניסיון המקצועי שלכם. היות ו(ISC)2 כבר מכירים וסומכים עליו, הם סומכים עליך. וככה נשמר הWeb of Trust.

איך מוצאים ממליץ: כפי שציינתי, כל אדם שמחזיק בתעודה של (ISC)2 יכול לשמש כממליץ. תשאלו סביבכם בצוות שלכם אם יש מוסמכים הם בטח יסמכו לסייע (בעיקר מאז המעבר להגשה מקוונת שהפכה את התהליך כולו לפשוט בהרבה). בהרבה מקרים יצא לי להמליץ על תלמידים שלי / קולגות עבר, אז אם עבדנו יחד / למדתם אצלי, מוזמנים לפנות. במידה ואינכם מכירים מוסמכים, יש אפשרות להגיש דרך (ISC)2 עצמם, אולם זהו תהליך הרבה יותר מורכב כי אנשים אינם מכירים אתכם וצריכים לפנות למעסיקי העבר שלכם על מנת לאמת את הניסיון שלכם. גם הצ'פטר הישראלי יכול לסייע בלשדך אתכם לממליצים, מוזמנים לפנות.

כיצד מתבצע תהליך הEndorsement:

  1. בתוך כ-48 שעות מרגע מעבר הבחינה תקבלו הודעה רישמית בדואר אלקטרוני כי השלמתם את הבחינה בהצלחה וכי ניתן להתחיל בתהליך הEndorsement. (תקבלו קישור לעמוד מקוון להגשת המועמדות). במקרים נדירים ההודעה מתעכבת במספר ימים, אם זה קורה היעזרו בסבלנות, כמה ימים ותקבלו.

  2. עליכם למלא את הפרטים בטופס המקוון ולציין שם ומספר של הממליץ שלכם. ממליץ יכול להיות כל אדם שמכיר אתכם ומחזיק בתעודה של (ISC)2 (שימו לב שהממליץ לא חייב להחזיק דווקא CISSP).

  3. הממליץ שלכם מאמת את הפרטים כפי שהזנת אותם (במידת הצורך מבקש הבהרות) ומעביר את הבקשה לאישור של (ISC)2.

  4. בתוך כ-6-8 שבועות יתקבל האישור / תתבקשו לספק תוספות כחלק מתהליך הAuditing של (ISC)2 (נדיר מאוד, אם הכנסתם את הפרטים בצורה ברורה והממליץ שלכם עשה את הבדיקות שלו – נדיר שיבקשו פרטים נוספים).

ברכות! עם קבלת האישור הסופי אתם יכולים להתהדר בהיותכם CISSP.

עכשיו רק נשאר לתחזק את התעודה – אבל זה כבר נושא לפוסט אחר.

48 צפיות0 תגובות
bottom of page